Próbakör a fekvőkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”?

Na, végre sikerült valami értelmes távot belerakni az új fekvőbringákba. Meg a lábainkba is. Rengeteg tapasztalattal gazdagodtunk, amelyek mind-mind nagyon hasznosak. Emellett persze rettentően élveztük is a túrák, különösen a borús, esős napok után, ma tiszta öröm volt végre szép időben, sőt néha napsütésben tekerni. Na de vágjunk bele!

A Fekvőbringák

Ami a bringákat illeti, csupa kellemes meglepetés ért, már a málházásnál. A Stoki féle sátorrúd felszereléssel kezdtünk: pont befért az ülés mögé, mintha csak oda találták volna ki. Viszont nem készítettünk hozzá zsákot, anyag, varrónő, és idő hiányában egy Leukoplasztból és polifoam darabokból készült megoldást építettünk meg, ez meg is fogja most tenni Rómáig. A táskák felpattintása egyszerű volt, de ami meglepett, hogy még a régi szíjjazós táskát is sokkal könnyebb volt feltenni a rekura, ugyanis hátul sokkal több a hely a hátsókeréknél. A pedál megfelelő beállításával kb. 3 óra ment el a túrából. Valaki árulja el nekünk, hogy mit kell csinálni az összeragadt, beragadt láncszemekkel!!?! Nem vagyunk egy gyakorlott láncbontók, pedig jópárszor megbontottuk ma a láncainkat, mire megtaláltuk a megfelelő pedál poziciót. A fekvőn ugyanis rövidíteni-hosszabbítani kell a láncot ahhoz, hogy a pedált előre, vagy hátra tudjuk tolni. Szóval az utolsó ilyen művelet után összeragadt két lánccszem, olyannyira, hogy a láncfeszítő már nem húzta szét őket, a lánc ugrott a fogaskerekeken és a bringa idegesítően szalajtott. Nyúztam az összeragadt szemeket, olaj hijján még meg is nivea-ztuk őket, de hiába. Végül kiszedtem őket, de újra összeragadt az a kettő, amit összeillesztettem. Lehet a láncbontómmal van a baj, ez egy egyszerű kis merida kéziszerzám. Bár valószínű inkább bennem van a hiba, kérlek Valaki kommentben írja meg, hogy kell jól bánni a lánccal! A sok szerelés következtében végül sötétben értünk haza. Brutálisan világít az első lámpa, a hátsó pedig nagyon jól látható.

(Zita:) A fejtámla nagy ötlet volt, bár Árpi nem használja, szerinte zavaró, szerintem hihetetlenül kényelmes… Így tényleg egy fotelban fekszem! Annyira kényelmes a bringa, hogy – nem vicc – megálláskor volt, hogy nem akaródzott kiszállni a bringából, mert a cukrászdánál lévő pad kényelmetlenebb volt, mint a kerékpárom. Na, erre igazán nem számítottam.
A pedáltávolság jó beállítása ugyanúgy fontos, mint a sima biciklin (..ott a nyereg magassága..), mert ha rendesen ki tudom nyújtani a lábam, nem fájdul meg a térdem.
Az ülésbe csak minimálisan izzadtunk bele

A “Rekus Izmok”

Hát komolyan elgondolkodtunk, hogy nem csak egy átverés-e az egész, amit a fekvőbringa kereskedők találtak ki. Így sikerül eladni a rekukat, amivel a kezdők persze lassabban és nehezebben haladnak, mint a hagyományos bringákkal, mindaddig, amíg ki nem fejlődik a megfelelő izomzat, az a bizonyos “Rekus Izom”. Megpakoltam a bringát, mintha most indulnánk a túrára, és hát siralmasan haladtam. Valószínű nekem voltak magasak az elvárásaim… Egyszer tudtam felpumpálni 30-ra a tempót, utána ott-tartani jóval könnyebb volt, ám még mindig túlságosan nehéz, hogy megbírjam combból és térdből. Amúgy pedig olyan 17-18 körüli volt a tempónk, még a 20 is nehezünkre esett. A lényeg, hogy nem megy ez még elsőre úgy, ahogy lehetne, de már érezni, hogy amint kinőnek azok a púpok ott a térdünk felett, bizony lesz itt nemulass! :)

Az útvonal

Semmi különös, csak egy kis lapos, de vidám karika Árpiéktól. Kis híjján 100km.

Kell még…

- egy távírányító a GPS-hez, mert fekvő helyzetből nem érni el… :)

- RCA kábel az USB töltőkhöz

- Tükrök, mert ami a sisakon van, az kevés

…és már indulhatunk is Rómába! :)

Íme, néhány kép erről a kis karikáról:

#02 – Első próbakör a rekukkal
  1. I had got a desire to start my organization, however I didn’t have enough amount of money to do that. Thank heaven my close mate proposed to use the loans. Therefore I used the student loan and realized my dream.

  2. adam says:

    Sziasztok!
    látom hosszú távon nem tudok egy helyben maradni! :D most találtam a blogotokra. na szép! innen kell megtudnom, hogy megint úton vagytok. ;) sok sikert és szerencsét

    készítek az adabra egy ajánlót az expedíciótokhoz..

  3. Isuka001 says:

    Gratula az úthoz! Király! Láncbontót mindenképp vigyetek még ha van patentszem akkor is. Úgysem ott fog elszakadni a lánc, ha el akar.Ja és tartalék 10 cm láncot is. Ebből lehet pótolni az esetleges veszteséget. Hallgattalak benneteket a RadióCaféban. Jó volt.

  4. motyoo says:

    Bátrak vagytok – tiétek a szerencse!
    Én is nagyon drukkolok az úthoz, kalappal!

    Rekus izomról: nálunk asszonyka tegnap visszaült egy Bp-Szentendre-Bp 50km-es kis körre a normál bringára, mert hogy “de azzal is olyan jó”. Otthon egyértelműen állította, hogy máshol érzi a lábát mint rekuzáskor. Átállt rekus combra ő is :) Szóval biztosan van valami ebben a városi legendában!

  5. pele_nka says:

    Látok egy ismerős oszlopot: Benő nem volt otthon?

    A sok előny mellett van valamilyen tipikusan rekus hátrány? Pl arra gondolok, hogy az eső nem kap így jobban “pofán”?

    Ja, és a lényeghez (ami mellett a túra eltörpül) még nem is gratuláltam, hát most megteszem: Gratulálok!
    (lásd Csapat menüpont, utolsó bekezdés :))

  6. Reku Papa says:

    Rekus izom
    márpedig nem létezik. Egy kicsit más arányban, de ugyanazok az izmok dolgoznak. Magas pedálú gépeken (mint a tiétek) rengeteg energiát emészt fel a lábak pedálon tartása. SPD erősen ajánlott.

    A lánc toldása
    nem a reku miatt volt szükséges, hanem a Rohloff miatt. (A jegyzőkönyv kedvéért…) Egyébként én soha nem tolok vissza kinyomott csapot a láncba. patentszemet használok. (Ja, és láncváltót. Nem kell vacakolni a lánccal egy kis állítgatás miatt.

    Ülés alatti táskák
    használata nagyrészt megszünteti azt az aerodinamikai előnyt, amit a reku kínál. Én a pakkot a hátam mögött, az ülés szélárnyékában szeretem vinni, a sátrat felül, hosszában, a fejem szélárnyékában. Hatalmas különbség!

    Taposni izomból
    a rekun lehet igazán. Kitámsztod a derakad, és akkorát nyomsz, hogy az a montin elképzelhetetlen. Aztán egy perc múlva elsavasodik a combot. Megoldás: Pörgetsz.

    Pedáltávolság
    a videó alapján Árpesznél rövid. Egy-két centit előre tolva a hajtóművet a tekerés is könnyebb lesz.

    • Arpesz says:

      Rekus izom nem létezik… :) Ajajj… SPD-vel viszont még nagyon félnék… Néha még mindig elfelejtem időben letenni a lábam, és úgy kapok a gép után, amikor már dőlne a sok cucctól… Amíg ahhoz hozzá nem szokom, hogy jóval a megállás előtt a lábakat leengedjem, nem csak az utolsó pillanatban, amikor már szinte borul a gép, addig merek SPD-zni. Pedig biztos sokat számít.

      A lánc toldása miért a Rohloff-on múlik? Ehhez is van láncfeszítő… A láncváltó láncfeszítője akkora tartományt át tud fedni, hogy nem számítana neki, hogy 5-6cm-t előretolom a pedálokat? A videón még nagyon közel voltak a pedálok, valóban… Azóta már előrébb vannak. Csak hát így meg még nehezebb elindulni, megállni. :)

      Ülés alatti táskák vs aerodinamika… Na igen, de akkor hová pakoljam a cuccokat?!? :( Annyi nincs a bankkártyán, hogy ne kelljen a konyha, a sátor, a matrac, a hálózsák – ezek pedig már nem férnek el a hátam mögött…

      Na de majd mindent meglátunk! :) A pörgetést megfogadjuk. ;) A patent szemmel hogy hosszabbítunk-rövidítünk láncot? Igazából ez csak addig probléma, amíg meg nem találjuk az ideális pedál pozíciót, ami remélem már megvan.

      Rekus hátrány van, persze! Nem látsz be olyan jól a kereszteződésekbe, alacsonyabban ülsz, nem látsz át az autók felett… elsőre ezek. Az esőt még nem tudjuk, de tartok tőle, hogy arról is lesz hamarosan tapasztalatunk! :)

      Benő sajnos nem volt otthon. Köszönjük a gratulációt! :)

  7. Zéta says:

    Türelem! A rekus izmok kialakulásához idő kell. Ezen a túrán még nem az általános rekus sebességgel fogtok haladni. Én full cuccal 25-ös átlagot tudok tartani 15.000 km rekuzással mögöttem. Gyanítom, hogy egy kicsit megterhelő lesz a lábatoknak az út, így hogy csak minimális idő maradt a felkészülésre. Mindenesetre sportkrémet vigyetek! Szurkolok nektek, és nagyon érdekelnek az úton szerzett tapasztalataitok, annál is inkább mert jövőre ugyanezt az utat tervezem bejárni, csak egy kicsit mehosszabbított verzióban. Szurkolok nektek! :)

  8. stoki says:

    Elkezdem a kommentet…:)

    Szóval…

    Először is gratulálok, erős a fejlődés, megy ez mint az ágyba sz*ás…;)

    Elindulás:
    Elindulásnál (mert látom még belengős ;), ajánlanám azt, hogy egy kényelmes sebességbe téve a csodarohloff-ot, 6/12 pedálállásnál egy kis nyomást gyakorolva a pedálra úgy indulj, hogy előtte a hátsó féket húzd be. Úgy mint ahogy a vadászrepülők indulnak. Egy kis kakaó fixált hátsó fék mellett, majd amikor érzed, hogy startra kész vagy, hátsó fék ki és had szóljon. Szerintem nem lesz ilyen belengős, hanem szinte nyíl egyenes lesz a start. Dugóban jól fog jönni…;)

    Türelem :
    Árpi ami a sebességet illeti picit türelmetlen vagy.Római út közel van már nem lesz egyszerű, de ez nem a bringa miatt van, hanem a fizikailag nem vagy még kész és Rómáig nem is leszel, ezért ezt a szenvedést most vállald be. Majd adok egy-két tippet, mert lehet tuningolni bőven ezen a bringán ;), csak ahhoz először meg kell tanulni rekuzni…;) Hallgass most inkább a párodra és hallgasd meg a videon ahogy élvezi a rekuzást, mert a lényeg ott van – most – Nála…;)

    Sátortartó :
    A bugyit én meg tudom varrni, ha gondoljátok de nem tudom 100 %-ra megigérni, mert nemrég csesztem el a kezem és még nem az igazi, de már nagyon alakul, úgyhogy van esély rá, hogy simán menne a dolog. Ha már klaviatúrát tudok püfölni, talán a varrás se lenne nagy gáz.
    Rögzítésnek még mindig ajánlanám a leokoplaszt helyett a hosszában csíkban, méretre felvágott belsőt. Nekem az ugyanilyen üléshálót rögzítette az üléshez, hogy a helyén maradjon, csak a csomót az ülés alá kell helyezni:), így észre sem lehet venni az ülésbe beleülve, hogy van…:)

    Lánc:
    Rekut – szerintem – lánc nélkül is be lehet állítani.Tök egyszerű a szabály. Hajtókar olyan állásban legyen, hogy a lehető legtávolabb legyen az egyik pedál az üléstől, azaz jobb oldalról nézve valahol 3 óránál, vagy bal oldalról nézve valahol 9 óránál. Bele kell ülni kényelmesen a rekuba, üléshálóstul és akkor jó a beállítás, ha a fent említett pedál állásnál a sarkadat a pedálra téve egyenesen áll a láb. Sarokkal nyomva a pedált, ami nincs előrébb és nincs is hátrébb, mint amit az egyenes láb enged. Ezért kár bontogatni a láncot, mert minden egyes bontás és összerakás gyengíti a láncot . Nálad az a probléma, hogy túl összenyomtad a lánc két felét (a lánc csapjával) a szerszámmal és ezért szorul. De van az egész láncbontásra egy bevált dolog, amit úgy látom nem használsz,pedig sokat használjuk…;)
    Bár a rohloff-ot nemigen ismerem nem is nagyon láttam még közelről sem, de úgy tudom, hogy HG kompatibilis lánc van rajta. Ha megvan, hogy 8-as, vagy 9-es lánc van rajta, akkor szerintem SRAM összekötő szemet kellene használni ha még nem ismered és vinni belőle párat az útra is. A 8-as összekötőkkel (ezüst színű) szokott kompatibilitási probléma lenni, de a 9-es (arany színű) nem, shimano lánccal is megy. Nagyon okos szerkezet és szerszám sem kell hozzá. Ha egy lánc meg van bontva és ezzel kötöd össze a lánc előbb szakad el, mint az összekötő. Választásnál fontos tudni, hogy most milyen lánc van a rendszeren, mert a 8-as már nem jó a 9-el, mert a 9-es keskenyebb valamivel.
    (http://bringabutik.hu/vasarlas/kerekpar-alkatresz-kiegeszito/lanc/6-7-8-sebesseges/sram-8s-patentszem.html)
    (http://bringabutik.hu/vasarlas/kerekpar-alkatresz-kiegeszito/lanc/9-sebesseges/sram-9s-patentszem.html)
    …az ára meg elviselhető, nálam kettő-három van ilyen… ;)

    Tükör :
    Ezeket be tudod dugni a kormányvégbe úgy látom az nincs kihasználva :
    (http://bringabutik.hu/vasarlas/kerekpar-alkatresz-kiegeszito/visszapillanto-tukor/cateye-visszapillanto-tukor-2.html)
    (http://bringabutik.hu/vasarlas/kerekpar-alkatresz-kiegeszito/visszapillanto-tukor/blackburn-multi-tukor.html)

    Fejtámla:
    Jó dolog, szerintem az egyik legjobb dolog, de szerintem nálad szarul áll…Túl hátul van, mintha szarul lett volna felfúrva. Nekem akkor jött be legjobban, amikor az ülés kilépő síkjánál beljebb volt a támla szivacsa úgy 3-4 centivel. Ha az ember beleteszi a tarkóját, akkor a fej súlyánál fogva (mert neked is a rugalmas verzió van) pár centit úgyis hátratolódik. A bukó bezavarhat és ha bukó beállítója hátul van, akkor még inkább, de ha jól be van állítva, akkor lehet egy egészséges kompromisszumot kötni. Nálad a fő gond szerintem a fejtámla síkja. Zitánál mintha másképp állna ez az egész, de a képekből, videokból nem biztos, hogy jól látom.

  1. muslimic.com says:

    muslimic.com…

    Próbakör a fekvőkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába…

  2. Ragnazone.org says:

    Ragnazone.org…

    Próbakör a fekvőkkel – avagy létezik-e a “rekus izom”? | Rekuval Rómába…

Leave a Reply