Nyomkövetés

Utunk a térképen

A nyomkövetésért ezer köszönet a Cason Mérnöki Zrt.-nek!

Utunk számokban

Utunk Forintban

Hát, gondolkodtam, hogy kitegyem-e ezt táblázatot, olyan horror az a végösszeg a jobb alsó sarkában… Viszont, ha csak a Balkánt vesszük alapul, és eltekintünk a drága Olaszországtól máris barátibbak a számok. Lásd a középső vonal jobb szélén a számokat. A Balkánon elköltött 56 ezer forint napi 3540 forintos fejadag. Ráadásul ebből kétszer fizettünk szobáért, és egyszer kempingért, kétszer ettünk büfében, és egyszer pizzáztunk étteremben, máskor pedig főztünk, vagy hideget ettünk. Összességében tehát egyáltalán nem éltünk rosszul, nem nélkülöztünk, rendesen ettünk és jó helyeken aludtunk. Ebben az összegben ezeken felül benne vannak olyan tételek is mint a kezdeti vonatozás Pécsig, és a nem csak erre a 8 napra vásárolt instant eledelek, nameg a kemping gáz is, ami egész útra elég volt. Ha így vesszük, nincs is már olyan messze a kitűzött napi 5 Euró / fős cél. Ha nem kell rohanni, bizonyára olcsóbban kijöttünk volna, többet főztünk volna, és nem éjjel estünk volna be hulla fáradtan az aznapi végállomásra, így lett volna idő vadkempingezésre helyet keresni, tehát a szállásdíjakat is meg lehetett volna úszni. Nem lehetetlen tehát a napi 5 Euró, mi azonban csúfosan kudarcot vallottunk ezzel a próbálkozásunkkal! :) Főleg, ami a továbbiakat illeti. Olaszországban 56 ezret költöttünk csak szállásra, mert sehogy sem jött össze a Couchsurfing, és ragaszkodtunk a városok, a látnivalók közelségéhez, tehát nem maradt más, mint a kemping Pompejiben, illetve a Szent István Ház Rómában, ahol amúgy még így is igen baráti áron kínálták a római szállásárakhoz viszonyítva az ifjúsági tömegszállást (ahol nem volt senki, csak mi és egy másik pár). A kajával is ki lehetett volna olcsóbban jönni, de ekkor már erre sem figyeltünk, örültünk, hogy megcsináltuk, hogy elbringáztunk Rómáig, és ezt nem egyszer ünnepeltük meg egy-egy finom pizzával, vagy fagyival.

A tanulság tehát: Ha olcsón szeretnél kerékpártúrázni, érd be közelebbi tájakkal, azokon pedig haladj lassan, és élvezd! Tervezz kőrtúrát, hogy ne kelljen a szállításra/utazásra költened, utazz olcsó országokba (Balkán!), vagy, ha nagyon vágsz nyugatra, tankolj fel kajával és főzz, este pedig állj meg korán, és keress sátorhelyet sötétedés előtt, vagy még otthonról szervezd le a kanapés cimborákat! Hiszem, hogy ilyen módon vígan meg lehet csinálni napi 5 Euróból! Nekünk ez most sajnos nem sikerült, most kicsit telhetetlenek voltunk a tervezésnél, ennek meglett az ára, az üres pénztárca és a rohanás. Persze azért keserűség az nincs bennünk, így is gyönyörű volt ez a bő két hét. Csak épp a pénztárca lett nagyon üres. De még visszatérünk, és bizonyítunk!!! :)

1. Skulo says:

Köszi. Ez még mindig elég olcsó volt. Mit nem adtam volna 8 ezer Ft-os napi átlagért Norvégiában a nyáron… (Persze azt is hozzá lehet adni a tanulságokhoz, hogy nem egyedül kell menni.)

• Arpesz says:

Hát minden viszonyítás kérdése… Ahhoz képest, hogy mennyit terveztünk, nagyon sok. Na de mindegy! Inkább azt bánom, hogy anno Norvégiában nem készítettünk ilyen kimutatást. Ott szerintem ennél sokkal kevesebből kijöttünk. Nem költöttünk csak kajára, kompra, és olcsó kempingre. Najó, néha befigyelt egy hátsókerék, ami nagyobb összeg volt. De még így is nagyon “olcsó” volt szerintem, olcsóbb, mint Olaszország.

Neked azért volt drága, mert relatíve rövid időre mentél, repülővel oda, és hajóval + repülővel haza… Ha csak a bringázós napokat nézed, Te is olcsó voltál, nem?! De! :) Szóval ismét levonhatjuk a tanulságot: bringázni olcsó, de csak akkor, ha otthonról indulsz a bringával, és bringán is érkezel haza! :D

2. Zéta says:

Vártam ezt a költség táblázatot, köszönet érte, hogy elkészítetted.

3. Skulo says:

Gratulálok a teljesítményhez!
    A költségvetés frissítése viszont leragadt az első napon :-) Nem akarnátok posztolni a teljeset? A kitűzött olcsósági szint nyilván nem teljesült, de pont ezért lenne tanulságos minden potenciális bringatúrásnak.

• Arpesz says:

Dehogynem, sőt, kilométer / átlagseb. / tekeridő / stb. per nap táblázat is készült.
      A költségvetést a a végére elég trehányan kezeltük, de össze lehet majd még rakni relevánsá a blokkokból, bankszámlakivonatból… Fel fogjuk tölteni! Csak idő kérdése… Mikor jutok odáig, hogy legyen rá egy kis időm.

Amúgy 2-3x annyit költöttünk a napi kvótából, mint terveztük, a napi 5 Euró nagyon vad gondolat volt 3 szempontból is: Horvátország, Olaszország nagyon drága. 17 napos vakáción képtelenség spórolni abban a tudatban, hogy csak most nyaralsz igazán egész évben, és igazából megteheted, hogy megveszed azt a pizzát/kólát. A harmadik pedig, hogy nem alakult minden úgy, ahogy reméltük, se a km-ekkel, se kanapészörföléssel.
      Azért egy wellness hétvégét, vagy egy szervezett kalandtúrát még biztosan így is bőven megalázunk majd ár / érték arányban. :)

Ezekről már számtalanszor elhatároztam, hogy írok külön bejegyzést, csak soha nem jutok odáig.

4. Lali papa says:

Konstatálom,hogy 2010.10. 01. 21:54:15 másodperc óta a kerékpárotok jelzőrendszere nem mozog
    26 C hőmérséklet van és a sebességetek 0 km/h. továbbá rekutok Rómában a Via Lorenzo Rocci -Via Vicenzo Ussani – és a Via del Cassalettó utak által körülvett területen áll.
    Na ezt nem azért írtam le ilyen részletesen mintha nem feltételezném, hogy henyéltek, csak kérdezem a városba más eszközzel közlekedtetek és nem a rekukkal vagy csak a jelzőrendszer van kikapcsolva ? Persze erre majd csak itthon válaszoljatok majd hazaérkezésetek után, ami, ha igaz ma éjfélkor lesz aktuális a Ferihegyen.

• Arpesz says:

Igen, ott volt a szállásunk a magyar zarándokoknak (és minden más Rómába utazó magyarnak…) fenntartott Szent István Házban. (Via del Casaletto 481) Sajnos a nyomkövetőt mind a két reggel a nagy sietségben sikerült szabálytalanul lehúznom a töltésről, így nem tudtuk magunkkal vinni a városnéző körutakra. De természetesen majd beszámolók arról, hogy mit láttunk és merre jártunk.

És igen, már itthon vagyunk épségben, mint a négyen (Zita, én és a két reku).

Holnap munka, ma pedig egy kicsit későre jár már, úgyhogy még feltöltök egy bejegyzést, aztán tényleg alvás.

5. Lali papa says:

Kedves Zita és Árpi úgyis mint “REKUS UNOKÁINK” !
    Hát igen “MEGCSINÁLTÁTOK” (ez magyarul így van). A mi néhai turista vezérünk dr Vizkelety Laci
    mindig latinosan úgy fejezte ki e tényt, hogy “ABSZOLVÁLTUK”.
    Éva mamával végigolvastuk a Nápolyi tortúrátok leírását. Ez tényleg nem volt semmi, de lehet hogy megérte a sok viszontagságos élmény és a vele járó kellemetlen és fáradságos feladat, mert ezek után véleményünk szerint ” a kerékpárosok világának egy felsőbb osztályába jutottatok”
    Viszont úgy látszik, hogy ez a globális világ az olasz vasutak nívóját is lezüllesztette, már minthogy az állomásokon nincs személyzet. Nosztalgiával gondolok arra hogy nálunk itthon 1937-ben mikor Harkányi János nagybácsikáméknál nyaraltam, mint 7 éves gyerek Balatonlellén
    akár hányszor kimentünk a Kisboglári vasúti megállóba (nem is állomás) mindig legalább két vasutas volt szolgálatba, akár éjfélkor is .
    Tanulság a jövőre útvonaltervezéskor a vasúti és a buszlehetőségek kiegészítése felől is nem árt tájékozódni.
    Fő, hogy végül is sok fáradság árán de sikerült, a tervezett utat időben is az elképzelés szerint
    kisebb módosításokkal “MEGCSINÁLNI”. Szeretettel várunk haza és jövő január – február hóban az észak európaihoz hasonló beszámolóhoz hasonlót a LOKÓ-ban remélem fogtok tartani.

6. Lali papa says:

Zita és Arpesz !
    Örülünk , hogy megfogadtátok tanácsainkat. Úgy látszik jó ha a heves fiatalok mellett van egy figyelő “ÖREG RÓKA” turista is a Családban. Mi ugyan sohasem jártunk még dél-olaszban, de sokaktól hallottuk mindazt amit Nápolyról Ti is megállapítottatok.Sorrentóról viszont még a slágerek
    is szép jót zengenek, erre ne sajnáljátok a többlet költséget. Mi csak 1969 évben jártunk észak-olaszban , ahol napokig vad-kempingeztünk 9 fokos reggeli hőmérsékletek mellett a Dolomitokban.Kellemes hajókázást kívánunk “rókázó” öreg csajok nélkülit. Lali papa és Éva mama.

7. Arpesz says:

Kedves Lali papa! (…és a Többeik! :) )

Az életjeles tanácsot megfogadjuk, régen még igyekeztünk így megírni őket, de 140 karakter nagyon kevés, amikor ennyi inger ér minket.

Ma lesz a 3. éjszaka, hogy a pompei romok melletti Zeusz kempingben sátrazunk, ez kényelmes, olcsó, távol van Nápoly zajától, közel a Vezúv és a romok, ezért ezt választottuk. De még így sem volt elég időnk, hogy kerékpárrall hódítsuk meg a hegyet. De majd visszajövünk ide is! :)

Általános tanulság, hogy kétszer ennyi időt kellett volna hagyni ekkora útra vagy ennyi időre feleekkora utat kellett volna tervezni. Persze most már mindegy, ez van, ezt szeretjük, és élvezzük. De tény, hogy kétszer ennyi időből feleilyen drága, és még jobb utat lehetett volna tolni… Ezért nézzétek el nekünk, hogy most az útról kevés életjelet adunk magunkról, és nem jut minden napra egy bejegyzés. Igérjük, ha hazaértünk, mindent bepótolunk, s még mókás videók is lesznek.

Egy kis előrejelzés: Holnap ne ijedjetek meg, ha Sorrento felé láttok minket elindulni, ez azért lesz, mert Sorrentoból áthajózunk Nápoly ÉNY részébe, így kikerüljük e borzalmas forgalmat, és még a félszigetet is látjuk.

A nyomkövetőt sajnos most, hogy nem nagyon bringáztunk, alig tudtuk tölteni, de azért igyekszünk néha-néha bekapcsolni. Elnézést, ha kicsit ugrál a poziciónk :) Utólag majd a pontos útvonalunkat is feltöltjük!,)

Ja, és még annyi, hogy Rómára is megvan a szállásunk! :) A Szent Istvn ház tömegszállásán fogunk lakni.

Puszi,
    Zita és árpi

• Ági "néni" says:

Nem mertem ajánlani a Szt.István házat,mert az ingyen szálláshoz képest drága./Rómához képest olcsó/Tavasszal voltunk ott. Gyönyörű helyen van,jó a közlekedése/a rekukat pihentessétek a raktárban!/ Az ifjúság /szobatársak/nyafogott a körülmények miatt/emeletes ágy/,de aki a sátrat cseréli erre,annak fejedelmi.Étkező,micro van.Az olasz igencsak motorizált társadalom,úgyhogy készüljetek lelkileg,a városba bejutás,mint ahogy minden nagyvárosba,nem éppen idilli.
      ui.:Jól ideragasztottatok a számítógép elé,de kibírom,ez mégsem 100nap!

8. sanya says:

Hogyan, merre tovább?
    Minden kicsi jelet nagyon várunk!

9. Lali papa says:

Ja Csaba azt is kérdezte, hogy a Vezúvon voltatok e. Mondtam, hogy a kerékpárt mindig csak állni láttam (0 km felírással) és csak Pompejiben , meg Nápolyban.

10. Lali papa says:

A naponkénti életjelbe 1 mondatban leirhatnátok, hogy kinél szálltatok meg melyik város milyen utcájában, vagy sátor esetén hol (háznál kertben, terepen, folyóparton, strandon stb). Csaba tegnap este ezt telefonon kérdezte tőlem Vértesboglárról. Én kinagyítottam a térképet, mondtam,hogy Nápoly Via Toledó, de hogy ez egy kanapészörfös e vagy egyéb és hogy kicsoda (Házaspár? Szingli? vagy Család? jó lenne tudni).
    A térképről a helymeghatározás sem pontos, mert a kerékpár embléma hátsó kereke állt a Via Toledónál, az első kerék két párhuzamos ki nem írt nevű utcát érintett.
    Na de lehet, hogy túl nagyok az igényeink ?

11. Pusi says:

Sziasztok!

Pelenkához hasonlóan én sem akartam rémhírrel előállni, de nekem is volt már lehetőségem az életben Nápolyban kerékpározni. Nem álltam messze a haláltól :-)
    Szóval ennél durvább várost Európában nem nagyon foghat ki az ember, “kezdő” rekusként ez szerintem maga lehetett a rémálom. Szerintem is itt kellett volna inkább a “teleport”, s helyette Sorrentot, vagy Caprit megnézni. Ezek tényleg gyöngyszemek!
    További jó időt és jó utat kívánok Nektek! Jó olvasni a beszámolókat! Csak így tovább! Rómát Nápolyból 3 nap alatt lazán meg lehet tekerni a parton!

12. Lali papa says:

Kinagyítva a nyomkövető térképét láttam meg, hogy Pompeiben száltatok meg, ez volt az a 24 km Nápolytól,amit már nem vonattal, hanem rekuval tettek meg?

13. Lali papa says:

A nyomkövető szerint a 10-ik napon Nápolytól jóval dél keletebbre száltatok meg. Vajon miért, lehet, hogy inkább Sorrentóra lettetek kíváncsiak, vagy netán Capri szigetére ? Ez biztos szebb élményt jelentene.

14. Lali papa says:

Olvasva a 10-ik napi rövid életjeleteket, eszembe jut egy még a második világháború előtt a Horthy rendszerben született idegenforgalommal kapcsolatos magyar mondás, ami így hangzott:
    “NÁPOLYT LÁTNI ÉS MEGHALNI”
    Ebben szomorú az, hogy akkor ez azt jelentette: aki Nápolyt látta annak ez olyan csodás élményben volt része, hogy nyugodtan meghalhat mert csak a mennyország lehet már szebb.
    Na hát ez ezek szerint visszájára fordult, és el lehet képzelni mert a rádiós hírekben is sokszor hallottuk, hogy Nápoly kukás alkalmazottai néha hetekig nem takarították a várost, és a szemét csak gyűlt és gyűlt az utcákon. Úgy látszik a dél-olaszokat jellemző mondás is igaz lehet, ami így hangzik: “MA MÁR ETTEM MA MÁR NEM DOLGOZOM”

15. pele_nka says:

No, igen, a nápolyi macskakövekkel nem akartalak előre elkeseríteni Titeket, de akkor már tudjátok… :) Ez volt az egyik fő oka annak, hogy Herculaneum után már mi sem néztük meg Pompeit.

16. Lali papa says:

Ma reggel óta a nyomkövető úgy látszik teljesen felmondta a szolgálatot, mert a zöld kerékpárembléma még mindig csak a tegnap esti adatokat közli.

17. Ági "néni" says:

Ha szorít az idő,vagy az időjárás babrál ki velünk,mi bizony vonattal szoktunk “szökkenni”.
    A kerékpártúra nem =a teljesítménytúrával! Érezzétek jól magatokat,az a lényeg!

18. Lali papa says:

Bari elhagyása óta nem mutatja a nyomkövető szaggatott kék jellel az aznapi útvonalat mint eddig, csak a zöld színű kerékpár helyzetét jelzi a térképen és a pillanatnyi sebességi valamint a hőmérsékleti adatokat fekete alapon fehér betűkkel ,na meg a koordinátákat. Ezt vajon miért hagyta el ??? Nem kell esetleg valamit igazítani a készülékeden ???

19. S'apa says:

Bűvöljétek meg azta Nyomkovetőt mert nem tudum hogy merre jártok. És csak ülök itt és nézem a semmit.

• stoki says:

…úgy tűnik ott maradt a holland házaspárnál a párnák között…;))

…valamit tényleg csináljatok vele, mert lemaradtunk.;). Egyébként a beszámolók remek szövegezésűek, kellemes időtöltés olvasni. A fényképeket hozzátéve valamennyire a hangulat is átjön. Csak így tovább elsőre ennyi kilométert bevállalni le a kalappal a női vonal meg egyenes túlteljesít !

/// Árpesz !!! Kicsit szokjál hozzá : a barátnő helyett a menyasszony szóhoz. (…a menyasszonyok bírják ezt…;), lesz ez még rosszabb is…;))))

20. stoki says:

HA ezek az élőlények fiatal bikák voltak :

( http://picasaweb.google.com/109440951377579200565/03DobojKrivajaVolgye#5519646232346930994 ) , akkor bátor tett volt közéjük gurulni egy erősen piros oldalfalú bringával…;))

21. Arpesz says:

Köszi a hozzászólásokat. A Microsoftól pnt fogunk kérni a sok Silverrlight telepítésért :)

Azért vagyunk lassúak, mert puhák vagyunk még a rekuhoz és mert Árpi még nem vette észre a tréfa-téglákat a táskája alján… pedig ott vannak az alsónadrágos zsacsi alatt… ezek szerint még nem cserélt gatyát 400km után sem! :)

Amúgyminden szuper, tettünk fel új fényképeket (Fényképek szekció), és posztot… lesz poszt holnap, holnapután is. ;)

22. sanya says:

Erdő, rét, patak, és az idő is jó! Szép helyeken jártatok ma, a nyomkövető szerint.
    Sajnos péntekre 60%-ban eső!!! Csütörtök a csúcs időjárás.
    Nagyon hiányoznak már a fotók és a beírások! Várjuk…:))

23. Lali papa says:

Ja még azt is konstatáltam, hogy du. 3/4 3 kor futottatok le az 1000 éves hazánk (Magyar Élettér)
    térképének déli széléről. 19 óra 16p.

24. Lali papa says:

Kedves Rekus Unokám és 4 napos bájos Menyasszonya !
    Ma egész nap nyomon követtelek Titeket. Konstatáltam az indulást, a valószínűleg reggelizési és ebédelési sőt a pisilési szüneteket (azaz a 0 km-es sebességeiteket). Na meg a táborhely keresési
    szüneteket este 6 óra előtt és után. Az egyik helyen valami szép hidat láthattatok a kis folyócskán minek völgyében végül is 428 mAf. szinten sikerült táborhelyet találni. A nyomkövető ugyanis mutatta, hogy a híd előtt is megálltatok, majd felmentetek a hídra is, gondolom fotózás céljából.
    Úgy nézem ma már szép időtök lehetett a 2 esős nap után, s ha lehet hinni az előrejelzésnek akkor a héten itt lesz a”vénasszonyok nyara.” Holnap már nem tudlak nyomkövetni, mert mi is megyünk fel Éva mamával Perőcsénybe.További sikeres szép utat is jó erőt kívánunk mindketten.
    2010. 09.20. 19 óra 08perckor Lali papa és Éva mama.

25. sanya says:

Nagyon vártuk az NRÉ-t. A sateliten úgy tűntek a házak az árnyékaikkal, mintha sütött volna a Nap! Most mondta a TV, hogy Horvátországban, Szlovéniában olyan esőzések voltak, hogy a patakok kiáradtak!!! Na, jól nézünk ki! Hát még ti?!?! Azért reméljük, lesz jobb idő. Kitartás! Szerintem, jó ütemben haladtok. Csak így tovább!!! Hajrá!
    Mit mondanak a cserkészek? Nincs rossz idő, csak cserkészidő!!! :))

26. ne tudd ki says:

Az Budapest Pécs nem ? vagy változott az utvonal?

27. stoki says:

…én is csak a nyomkövetésért tettem fel, nagyon állat dolog ez a nyomkövetés. ;).A pillanatnyi sebesség adatokat figyelve mintha egy picit lassan haladnátok, pedig a domborzat nem mutat nagy változást (vagy a szél erős ?!?!) .Van elég levegő abban a hátsó kerékben ? Javaslom, hogy a hátsót fújjátok fel az oldalára ráírt maximumra, mert a súly nagy része hátul van és a rugós tag feladata ilyenkor a kényelem biztosítása. 1 km/h-át biztosan lehet dobni a sebességen. (Az első gumi nyomását csak módjával szabad keményre fújni, hiszen ott nincs teleszkóp és tapadás miatt is fontos egy jól eltalált, de mégis kemény első…) További jó utat, kapcsoljatok rá !!! ;)))

28. JégEmber says:

Ha legközelebb mész túrázni, akkor csináld meg azt, hogy egy webkamera percenként képet csinál és azt 15 képenként (tehát 15 perc anyagát) animált gif-ekben feltolja. Mint az Időképen.
    Egy kamera előre, egy hátra, egy az arcodba :D
    Az király lesz :)

29. JégEmber says:

Csak miattad feltettem a Silverlightot Kukker :)
    Mindjárt fogom magam, felpattanok a motorra és utánad megyek.
    (Sajnos nem, mert betegen ülök itthon.)

Hajrá!

30. S'apa says:

Úgy nézem a monitort mintha TV lenne. Látom mikor álltok meg , mikor mentek 7.8 km-rel hol 38.5-tel

31. S'apa says:

Úgy nézem a monitot mindha TV lenne. Látom mikor álltok meg , mikor mentek 7.8 km-rel hol 38.5-tel

32. Zoli bácsi says:

Ügyesek vagytok!Látom épp pihiztek a határon.Kitartás!:)

1. There are no trackbacks for this post yet.